Publiek grote winnaar bij ‘Padelderby van het Noorden’ in Westerbork
De eerste dag van het Kurk24 FIP Bronze Westerbork is afgesloten met een absolute kraker. Voor ruim 500 toeschouwers speelden Arjen Robben en Mark Veldmate met hun partners een wedstrijd van ruim twee uur.
De eerste dag van het Kurk24 FIP Bronze Westerbork is afgesloten met een absolute kraker. Voor ruim 500 toeschouwers speelden Arjen Robben en Mark Veldmate met hun partners een wedstrijd die ruim twee uur duurde. Het publiek kreeg een uitermate spannende pot voorgeschoteld. Uiteindelijk trokken Robben en Lootsma in de derde set via een tiebreak aan het langste eind. Ook Mark Veldmate kon ondanks de nederlaag toch juichen: samen met partner Boekema plaatste hij zich als ‘lucky loser’ alsnog voor het hoofdtoernooi.
Setstanden: 4-6 / 6-3 / 7-6 (tiebreak 8-6)
Vrijdag start van het hoofdtoernooi
De thriller op donderdagavond is een voorproefje van het spektakel dat vanaf vrijdag begint. Enkel de beste teams hebben de kwalificatiewedstrijden overleefd. Zij komen op vrijdag de duo’s tegen die zich op basis van de wereldranglijst direct hadden gekwalificeerd. Om 10 uur gaat het toernooi van start met maar liefst vier partijen op hetzelfde moment. Het toernooi loopt door tot in de vroege avond en wordt afgesloten met een feestavond.
De mannen spelen tijdens het toernooi van vrijdag tot en met zondag, de vrouwen komen in actie op zaterdag en zondag. De finales in beide categorieën worden zondag gespeeld. Het publiek is het gehele weekend van harte welkom om in Westerbork te genieten van padel op wereldniveau.
“We hebben vandaag genoten van een aantal prachtige wedstrijden, de avondwedstrijd was daarbij de kers op de taart. Een mooie reclame voor het vervolg van het toernooi. Vanaf vrijdag komt de échte top namelijk in actie.”